+31 (0)546 456 223 info@eticketsoftware.nl
N

ruim 20 jaar ervaring

N

100% Nederlands

N

persoonlijke ondersteuning

Starten met E-ticketsoftware.nl

Inloggen

U kunt direct naar uw omgeving gaan door in de browser <accountnaam>.eticketsoftware.nl op te geven. Hierbij dient u bij u eigen accountnaam in te vullen. U komt in het loginscherm terecht waar u uw e-mailadres en wachtwoord dient in te voeren.

U komt direct in het systeem terecht. Links ziet u de verschillende menu opties. Hieronder zullen de menu opties die eerst doorlopen dienen te worden voor een goede start worden behandeld in volgorde van afhandeling. Deze vindt u ook in de opstarthandleiding die in de e-mail is meegestuurd.

Bij elke optie in het systeem is een help aanwezig. Deze kunt vinden via de knop met de vraagteken die links boven het menu staat.​

Locatie
(Bedrijfsinrichting)

Voeg hier uw locatie toe.

Zalen
(Bedrijfsinrichting)

Voeg hier uw zalen toe. Wilt u bij de zaal werken met placering van plaatsen dan dient u gebruik te maken van secties.

Er wordt gebruik gemaakt van de term zalen voor het aanduiden van de plek waar de verkoop van de ticket voor bedoeld is. In het geval u bijvoorbeeld rondleidingen verzorgt betreft dit de busdienst of rondvaartboot.

Artikelen
(Bedrijfsinrichting)

Voeg hier de artikelen toe die mede verkocht kunnen worden. Zijn het artikelen die specifiek bij een activiteit verkocht worden dan dient u het artikel van het soort Activiteit te kenmerken.

Ticket lay-out
(Bedrijfsinrichting)

Hier dient minimaal één ticket lay-out aangemaakt te worden. Het betreft de lay-out van de ticket die naar de klant wordt gestuurd. Voor de achtergrond heeft u een afbeelding nodig. Hieronder treft u een tweetal voorbeelden die u kunt bewerken met uw eigen logo. Het formaat van de afbeelding is belangrijk, dus neem de voorbeelden als uitgangspunt.

Voorbeeld lay-out met een grote T.

Voorbeeld lay-out met voorbeeldtekst.

Basistabellen
(Bedrijfsinrichting)

Hier treft u een aantal basistabellen aan die links boven in geselecteerd kunnen worden. Loop deze langs of dit compleet is. Standaard worden een aantal aangemaakt bij het starten van het account. Betalingstype Betalingssoorten
Hier treft u de verschillende betalingssoorten aan die onderscheiden worden. U treft hier ideal en pin aan en bent vrij deze aan te passen en uit te breiden.

Betalingstype Tariefstructuur
Hier treft u de verschillende tariefsoorten aan. Standaard is normaal toegevoegd, maar u kunt hierbij ook denken aan ‘kinderen’, ’65+’ etc.

 

Vaste instellingen
(Bedrijfsinrichting)

Bij Algemeen kunt u aangeven hoe ver voor de feitelijke start de verkoop via de website gestopt dient te worden. Wilt u bijvoorbeeld een half uur voor aanvang de verkoop stoppen via de website dan kunt u dit hier aangeven met ‘blokkeren vanaf’ 00:30.

Bij de E-mailsjablonen staan de standaard sjablonen voor wachtwoord vergeten, nieuwe klant en verkochte tickets. Loop de opmaak van deze sjablonen na.

Website
(Bedrijfsinrichting)

Hier treft u de instellingen aan voor de weergave van de verkoop via de website. Kijk in het helpbestand voor de betekenis van de verschillende onderdelen.

U kunt de verkoop op verschillende manieren in uw website opnemen. In het helpbestand worden de drie verschillende manieren genoemd. De meest eenvoudig betreft het toevoegen van een link in uw website. Dit kan met https://<accountnaam>.eticketsoftware.nl/verkoop indien eerst een activiteit gekozen dient te worden. Wanneer u direct wilt laten kiezen uit de verschillende momenten dan kiest u voor https://<accountnaam>.eticketsoftware.nl/verkoop/?start=showMoments.

Factuurinstellingen
(Facturatie)

Voor de verkoop van tickets via de website is het van belang om de financiële afwikkeling goed in te vullen. Voor de verkoop via de website wordt gebruik gemaakt van Mollie. Hier dient u een account te hebben. Het betalen van de tickets wordt afgehandeld door de betaaldienst van Mollie. Daarnaast is het van belang om de gegevens voor de e-mails goed ingesteld te hebben. Hieronder zal per tabblad worden behandeld wat ingevuld dient te zijn. Voor meer toelichting kunt u ook op ? boven het menu klikken om de help te raadplegen.

Tabblad Rekeninggegevens:
U kunt hier de factuurnummers invullen waarmee gestart gaat worden. Gaat u ook tickets via het systeem verkopen en wilt u reserveringen vastleggen dan zijn de overige gegevens van belang voor de factuur die verzonden wordt hiervoor.

Tabblad Layout:
Kies bij ‘Factuur’ uw eigen briefpapier bij Sjabloon. Dit dient een PDF te zijn.

Tabblad BTW:
Controleer en corrigeer indien nodig de BTW tarieven.

Tabblad Mollie:
Hier dient u uw API key in te vullen. Deze vindt u in het account van Mollie.
Hier dienen ook een drietal verwijzingen ingevuld te worden naar een pagina op uw website. Wanneer uw klant een ticket heeft gekocht en de betaling is goed gegaan wordt uw klant vervolgens naar de pagina van de geslaagde betaling doorgezet.

Tabblad E-mail instellingen:
Hier dienen de juiste namen en e-mailadressen ingevuld te worden.

Tabblad E-mailsjablonen:
Pas hier de tekst van de e-mail aan welke wordt gebruikt bij het versturen van uw facturen.

Activiteiten
(Algemeen)

U kunt nu beginnen met het aanmaken van de activiteiten. Bekijk voor de inrichting hiervan de help. Hierin treft u een uitgebreide toelichting van de mogelijkheden.

Boven het menu treft u de button zoals hier links te zien is. Hiermee krijgt u de help van de betreffende menu optie.

Voor het toevoegen dient deze button gebruikt te worden. De button verschijnt rechts bovenin het scherm als deze te gebruiken is.

Voor het verwijderen van een onderdeel heeft u deze button nodig. Deze verschijnt rechts bovenin het scherm indien te gebruiken. Wanneer een geselecteerd onderdeel niet verwijderd mag worden zal dit gemeld worden door het systeem.

Onze gegevens

Pioen Partners b.v.
Twentepoort West 38
7609 RD Almelo
+ 31 (0)546 456 223
 info@eticketsoftware.nl
K.v.K. nummer: 56842384
B.T.W. nummer: 852327365

Hoe kunnen we helpen?

Stel gerust een vraag of laat eenvoudigweg een reactie achter.