Veel gestelde vragen
Verkoop via
website
Kan de verkoop via de website door mij worden geblokkeerd?
Ja dat is mogelijk. Bij de activiteit heeft u één of meer momenten staan. Per moment kunt u aangeven of deze voor de verkoop is geblokkeerd. Dit kan apart worden ingesteld voor de website en voor het systeem. Wanneer de verkoop wordt geblokkeerd voor de website zal de activiteit en het moment niet worden getoond. Hierdoor is via de website geen verkoop mogelijk.
Ik wil extra's bij een activiteit kunnen verkopen. Is dat mogelijk?
Ja dat is mogelijk. Bij een activiteit kunt u aanvullende artikelen selecteren en daar een prijs voor opgeven. Zo kunt u bijvoorbeeld bij een activiteit aanvullend zaken als diner, programmaboek of bittergarnituur aanbieden. Deze zaken horen bij de geselecteerde activiteit.
Welke betalingsmogelijkheden kan ik aanbieden?
E-ticket maakt gebruik van Mollie. Hier dient u een account voor aan te maken bij Mollie. U kunt bij Mollie aangeven welke betalingsmogelijkheden u wilt aanbieden. Naast Ideal heeft u de keuze uit diverse andere betalingsvormen. Kijk voor de mogelijkheden bij Mollie.
Welke mogelijkheden zijn er om de verkoop via mijn eigen website te verzorgen?
Voor het presenteren van de verschillende activiteiten en momenten bieden wij drie mogelijkheden aan.
De eerste is het snelst. Voeg een link toe aan uw website naar https://’accountnaam’.eticketsoftware.nl/verkoop . Vul bij de accountnaam in die u bij E-ticketsoftware heeft.
De tweede oplossing betreft het volledig opnemen in de eigen website. Vraag de beschrijving aan via het contactformulier. Dan sturen wij u de instructie toe. Met deze oplossing heeft u in een paar tellen alles gereed.
De derde oplossing betreft het zelf bouwen van de onderdelen en opnemen in de eigen website. Hiervoor maakt u gebruik van de beschikbare eticketservice.
Activiteiten
Ik heb een activiteit die meerdere keren per dag en meerdere dagen per week plaatsvindt. Kan ik dit makkelijk beheren?
Wat is het verschil tussen activiteiten en momenten?
Tickets
Kan ik de ticket lay-out zelf bepalen?
Ja u bepaalt zelf de opmaak. De achtergrond gaat in de vorm van een afbeelding. Vervolgens kunt u de verschillende beschikbare ‘velden’ in de lay-out positioneren. U kunt het veld naar de gewenste plek slepen. Per veld kunt u de grootte, lettertype, kleur en stijl aanpassen. Tevens kunt het veld draaien. Ook de barcode wordt op deze manier in de lay-out opgenomen. U bepaalt zelf welke gegevens u op de ticket gaat afdrukken.
Wilt u voor verschillende activiteiten andere lay-outs gebruiken? Ook dat is mogelijk. U kunt verschillende lay-outs aanmaken. Per activiteit geeft u aan welke lay-out van toepassing is.
Kan ik de tickets controleren bij de ingang?
Ja dat kan. Hiervoor hebben wij speciaal de E-ticketsoftware app. Deze is alleen beschikbaar voor Android toestellen. De E-ticketsoftware app kunt u op uw eigen mobiel installeren. Maakt u hier veel gebruik van dan raden wij de Zebra barcodescanner aan.
U kunt zoveel scanners inzetten als u wilt. Elke scanner of mobiel dient u in het systeem vast te leggen zodat ongeoorloofd gebruik niet mogelijk is.
Vanuit het systeem kunt u direct zien hoeveel tickets er zijn gescand en hoeveel bezoekers er nog moeten komen.
Kan onze klant zelf de stoelen selecteren?
Ja dat kan. Dat heet placering. U kunt zelf de plattegrond met de verdeling van de stoelen aanmaken. Tevens kunt u per moment aangeven welke stoelen bijvoorbeeld niet beschikbaar zijn voor de verkoop. Het is ook mogelijk onderscheid te maken in tarieven afhankelijk van de plaats van de stoel.
U kunt ook zonder placering tickets verkopen. Bij een ruimte geeft u aan of hier met of zonder placering tickets worden verkocht. U kunt dus per activiteit vastleggen of placering van toepassing is of niet.
Cadeaubon / tegoed
Kunnen wij ook onze eigen cadeaubon regelen?
Ja u kunt een cadeaubon verkopen via de balie. De cadeaubon wordt als artikel aangemaakt met de instelling dat de prijs kan worden bepaald bij de verkoop. Hierdoor kunt u cadeaubonnen met verschillende bedragen uitgeven. Voeg bij de betalingssoorten ook de cadeaubon toe. Zo kunt u bij de balie verkoop de cadeaubon inwisselen. De cadeaubon kan op deze manier niet online worden ingewisseld. Daarvoor dient u te werken met een tegoed. Hoe dit werkt staat een andere vraag uitgelegd.
Kan er met een tegoed worden gewerkt?
Ja dat kan. Het tegoed is persoonlijk. Deze wordt bij uw relatie bijgehouden. Een tegoed kan op twee manieren bijgeschreven worden bij een relatie. Wanneer een gekochte ticket wordt gecrediteerd kan deze in de vorm van een tegoed worden terugbetaald. De relatie kan zowel via de balie als online het tegoed verzilveren bij de aankoop van nieuwe tickets. Uiteraard tot het bedrag van het tegoed. De tweede manier van bijschrijven is in de vorm van een artikel welke kenmerk tegoed krijgt. Wanneer u het artikel verkoopt via de balie dan wordt hiermee het bedrag van de cadeaubon bij deze relatie bijgeschreven. Wanneer de cadeaubon wordt aangeschaft om aan iemand anders te geven is dit uiteraard niet de geschikte manier. Daarvoor geldt de eerste variant.
Support
Onze gegevens
Twentepoort Oost 61 - 08
7609 RG Almelo
+ 31 (0)546 456 223 info@eticketsoftware.nl K.v.K. nummer: 56842384
B.T.W. nummer: 852327365